Frågor & Svar

Frågor och svar om Elhandel

Jag vill byta elhandelsbolag och köpa min el från LEVA. Hur bär jag mig åt?

Du tar kontakt med ditt nuvarande elhandelsbolag och tar reda på från vilket datum du är fri att byta. Sedan anmäler du ditt byte. Eller också kontaktar du LEVA och ger oss en fullmakt, så sköter vi hela bytet åt dig!

Jag vill köpa min el av LEVA men är bunden av ett avtal med ett annat elhandelsbolag. Hur gör jag?

Gå in på vår hemsida och fyll i en intresseanmälanöppnas i nytt fönster, eller kontakta oss via telefon eller mail. När ditt nuvarande avtal är på väg att löpa ut återkommer LEVA till dig med ett avtalserbjudande.

Jag flyttar till ny adress. Kan jag flytta med mig mitt elavtal?

Ja, om din nya adress är inom samma elområde som idag. Om du flyttar inom LEVAs elnätsområde kontaktar du oss på 0523 – 66 78 00. Annars kontaktar du ditt nya nätbolag och frågar efter ett 18-siffrigt anläggnings-ID för din nya adress samt en områdeskod på tre bokstäver. Återkom med den informationen till oss 14 dagar innan du ska flytta så fixar vi resten.