2016-01-24 Vattenläckan i Fiskebäckskil åtgärdad

Kaptensgatan, Fiskebäckskil

2016-01-26 Kl 11:10

Arbetet var klart kl 10:45 och alla har vatten. Tänk på att spola länge. Se nedan.  

2016-01-26 Kl 08:00

Arbetet med att reparera läckan fortgår. Vi hoppas att arbetet ska vara klart under dagen.

2016-01-25 Kl 16:15

Arbete med att reparera läckan fortgår, men det var besvärligare än vi först trodde. Vi hoppas att arbetet ska vara klart under kvällen/natten. Det är fortfarande ett par åretruntboende kunder som är utan vatten, men de är informerade om läget.

2016-01-25 Kl 10:00
Genom ytterligare sektioneringar under morgonen har antalet berörda kunder minskat till 2-3 åretruntboende. Arbetet med att reparera läckan fortgår och beräknas vara klart under eftermiddagen.

2016-01-24 Kl 12:00
Vi har funnit läckan som är mellan Jemis väg och Hildas trapp på Kaptensgatan, Fiskebäckskil  och påbörjat utsättning av ledningar. Det är ett 30-tal fastigheter som är drabbade och ca 10 åretruntboende. Vatten finns att hämta vid Kaptensgatan 46. Arbetet med reparationen kommer att ske under måndagen.

2016-01-24 Kl 10:00
Det har tyvärr uppstått en vattenläcka som innebär att kunder i detta område är utan vatten. Felsökning pågår. Vi återkommer med mer information så snart vi lokaliserat läckan.    

Om något är akut ber vi er ringa vårt larmnummer: 0523-66 78 22 (kopplas till SOS Alarm).

 Efter avstängningen kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc).Tiden kan variera från några minuter upp till en halvtimma. Om problem kvarstår, kontakta LEVA.

Missfärgat vatten beror på järnutfällningar som släpper vid hastigt ändrade flödesriktningar i ledningsnätet, som kan bero på avstängningar eller driftstörningar på ledningsnätet, till exempel läckor.